Det där med bordsskick...

Ja, det där med bordsskick är ju ganska relativt... Mammans syn på det går vida isär med Lilla Finastes ; )

Men jag försöker, försöker, försöker tänka att det är bra för den motoriska utvecklingen och allt det där, men ibland är det inte så lätt. Jag menar, kolla här:

Äter man såhär

 

och såhär

 

 

och dessutom såhär

 




så kan inte resultatet bli annat än det här!

  ...och en hel del som hamnar på golvet (men det kan man ju ta som em-snack sen när man kryper omkring och mamma inte har hunnit sopa : )

 

Men det känns liksom rätt ok när jag märker hur KUL det är för M att äta!!

 

 

Lilla Snurpan ligger och sover middag nu. Efter dygnet hos moster har nu nya, effektiva rutiner införts. Härmed är vi buffare!! Har aldrig varit så förtjust i Anna Wahlgren och hennes metoder men efter att moster enkelt sövde M i  resesängen med hjälp av lite buffning i rumpan så har vi bara fortsatt och det har funkat över förväntan! Förutom lite bakslag i går kväll så har det haft 100 % utdelning hittills. Läggningarna tar nu max två-tre minuter, helt fantastiskt. Verkar vara bra att hon får uppleva lite nya takter hos andra, hemma vet hon ju precis vilka knappar hon ska trycka på för att få sin vilja igenom.

Måste ju lägga in några bilder som jag hade tänkt skicka in till en fototävling, men bommade eftersom jag den sista kvällen för inskick var tvungen att ta hand om en klängig och icke-sovsugen Snurpa, så när hon väl somnade vid 23 så hade jag glömt bort tävlingen (detta var såklart pre-buffning! ; ).
Vad tycker ni?

          

Jag hade verkligen fått en inre bild över hur jag ville att bilden skulle se ut, så när jag hittade denna lilla äng av skillor sista dagen för tävlingen blev jag jätteglad. Men det är svårt att få en ettåring att bete sig precis som man vill, så helt nöjd är jag inte, men färgerna blev ju härliga. Glömde nämna att temat för tävlingen var "Porträtt med vårkänsla".

Så, då har jag äntligen fått till ett nytt inlägg. Vi får se när nästa kan tänkas dyka upp...

Stor härlig vårkram!!!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Härliga bilder! Vårbilderna är läckra men jag tycker att DCS 0226 1002 jpg som du skickade i ditt senaste mail är ännu bättre.

2010-05-05 @ 15:51:46
Postat av: LINN

Fantastisk bildserie. Håller med pappa om att vårbilderna är jättefina men jag älskar matbilderna. Otrolig känsla. Du får komma hit o försöka fånga Ture någon dag :o)

2010-05-05 @ 15:53:47
URL: http://lochl.blogg.se/
Postat av: Buff-Moster

Jaa, tänk att man har kunnat införa lite buffning i familjen Erikssons liv...dock bör det inte förknippas med Anna Wahlgrens metoder, uhh..

Wilma gjorde ett jättejobb genom att lekalekaleka med Malva så vid läggning var hon minst sagt trött ;)

Kram, fina bilder

2010-05-05 @ 17:59:56
Postat av: Lisa

Lilla Malvan, hon kan äta hon! Jättehärliga bilder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0