Äntligen här!

Nu är vi äntligen uppe på landet och njuter av att vara tillsammans alla tre! Vi har hittills även haft två fantastiska sommardagar så livet känns riktigt gott : )

Lilla Finaste går och går. Härligt för henne att kunna tulta omkring på tomten och hitta intressanta kottar, jätteroliga stenar och doppa fötterna i iskalla havet. Hon totalnjuter av att ha oss båda två hos sig hela tiden och ska liksom hålla ihop "flocken" hela tiden. Hon vill ha stenkoll på var den andra är om hon bara ser en av oss och konstaterar åtskilliga gånger att "mamma/pappa här" (vad säger ni om det?! Tvåordsmening måste väl det räknas som?? ; )för att bekräfta vår närvaro.



Senaste stora nyheten är att hon fått en potta!! Denna potta är hon ofantligt förjust i och går gärna runt och bär på överallt. Hon har även lyckats med ett besök på den! Hemma i stan hann hon med ett flertal besök på toaletten. Jag ville prova redan nu innan hon kommer in i nån trotsålder, tänkte att det kanske kan vara lättare och det är jättekul att det funkar ibland. Tack Syrr för inspirationen!

Vi har pratat om att vi måste börja skriva upp alla ord hon kan just nu, det kommer man ju aldrig komma ihåg längre fram annars. De är så många! Och hon förstår i princip allt vi säger till henne. Här går det undan, men det är ju jätteroligt!

Det känns verkligen härligt att vara här! Förr om åren har jag alltid haft en ställtid på nån vecka innan jag börjat känna mig hemma och avkopplad, men i år har jag landat redan från början. Skönt och avslappnat!
Vi har en lång lista på projekt vi vill göra i år och det vore kul om det mesta hanns med, men nu har vi ju en liten Snurpa som inte gärna vill dela sin uppmärksamhet med exempelvis gräsklippning, plantering och strandfix... Men vi ska ju tack och lov vara här länge. OCH vi har redan kommit igång, det är nytt för oss! Jag och G har väl alltid varit rätt bekväma tidsoptimister och sådana får inte så mycket gjort som de önskat. Men att ha barn verkar ha precis den effekt på oss som jag länge hoppats på! Vi inser att tiden är värdefull och knapp och att vi måste komma igång. Att vi går upp runt 8.30 istället för 11.30 på dagarna har väl en viss betydelse oxå... ; )

Ni skulle sett mig i morse! Uppe halv nio, efter en liten sovmorgon, så tar jag prinsessan i pyjamas och langar ner i vagnen med solhatt på och joggar iväg till brevlådan, en liten tur på 5 km. Jag är såå duktig! Blev rätt taggad igår kväll oxå när G inte trodde det fanns en suck i universum att jag skulle komma iväg nästa morgon, det bara måste jag ju klara då! Målet var att hämta tidningen men den kommer tydligen inte på helgen med vår adressändring : (
Malven är mitt bästa joggsällskap. Dels är det mysigt att ha med henne, men framförallt så blir hon ju lite uttråkad efter en stund och då måste jag hitta på olika sätt att roa henne och det tar bort de värsta tankarna på hur jobbigt det känns : )

Här nedan kommer lite sommarbilder, håll tillgodo!

  Malven hjälper mamma att packa ner hennes nya solhatt!

 

  I sin nya stooora sandlåda med hink och spade från världens bästa morfar.

  Strandens coolaste bebis med en ännu blekvit mamma

  Man kan ha det sämre...

  Men ibland får det helt enkelt räcka även för en linslus, mamma är bara såå tråkig med sin kamera!

Må så gott alla!

Skriv gärna en hälsning i kommentarsfältet, det är så kul att få.

/Charlotta


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad härligt ni har det! Och vad duktig du är, heja heja! :)

Själv jobbar jag en vecka till, men sen så...har iaf börjat cykla till jobbet - det du! :)

Stor kram till er alla!

2010-07-04 @ 19:23:13
URL: http://snoddas-snoddas.blogspot.com
Postat av: Erica, Olle och Tarzan

Åh va härligt det ser ut. vi längtar efter er!

Sköt om er så jobbar vi på att få ut vår lilla tös.

massor av kramar

2010-07-04 @ 22:12:39
URL: http://jerkalina.blogg.se/
Postat av: Moster

Vilka fina bilder på lilla dockis!



Saknar er redan...



Puss

2010-07-04 @ 23:22:20
Postat av: Morfar/Pappa

Som vanligt väldigt fina bilder. Nu räknar jag dagarna tills vi ses.

Jag ska också börja jogga till brevlådan, tror jag.

2010-07-05 @ 11:08:21
Postat av: Farmor

Härliga hälsningar från ett älskat Oxviken. Roligt att Malva tar för sig av både föräldrarna och naturen. Ge henne en kram från farmor och Bertil. Hälsa grannarna på båda sidorna.



Vad långt det blivit till brevlådan, förr var det 2 km men det är väl minnet som sviktar.

Kramar till er tre.

Farmor

2010-07-06 @ 11:11:52
Postat av: Karin

Å vad härligt ni verkar ha det! Känns lite konstigt att inte komma upp i år, det är en så mysig tradition...

Jogga med vagnen! Det måste verkligen bli bra träning. Jag lääääängtar efter när jag kan börja igen (säger jag nu i alla fall...) Ingen bebis än så länge. Känns som om den aldrig kommer att komma ut!

Kramar till er alla tre!

2010-07-07 @ 09:54:29
Postat av: Lisa

Hoppas ni får en härlig sommar där uppe! Låter kanonbra med joggandet, vad duktig du är!

Kram från prällen

Postat av: Farmor

Hej!

När jag skulle korrigera ang. sträckan till postlådan, insåg jag att mitt inlägg inte fanns med.

Ungefär så här skrev jag.

(Tack för fina bilder från ett älskat Oxviken. Härligt att ni har det bra och att Malva trivs och håller ihop skocken.

Hälsa grannarna på båda sidor från mig.

Tycker att sträckan till postlådan blivit längre än jag minns.) Men nu vet jag att det var minnet som sviktade. Kramar till er alla tre från farmor och Bertil.

2010-07-09 @ 11:35:42
Postat av: Anna We...

Härligt att ni har det bra! Hoppas ni får en fortsatt lika skön och effektiv sommar. Glöm inte att bara njuta ibland också! Liksom Karin saknar jag att inte åka upp i år... Hör jättegärna av er om ni mellanlandar i Sthlm på väg till/från Halland! Stora KRAMAR till er alla från oss /Anna

2010-07-09 @ 11:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0