Ok, nu prövar jag igen...

Hm, det har väl inte varit dålig uppkoppling hela tiden sen sist, men först nu kommer fortsättningen på senaste inlägget...

Vi har haft besök av J och M, vilket var väldigt roligt! Alltid så kul att umgås med personer man kommer så bra överens med och har så mycket roligt med. Har inte kollat av om de vill vara med på foto här, så jag låter bli. Men istället kommer en bild på Malva i sitt fina tält/slott hon fick av dem. Vilken lycka! Hon älskar att leka i tältet och låter alla sina dockor och gosedjur sova där.



Ni var inte så överdrivet många som önskade fotomotiv när jag efterfrågade det... Men O var en av de som tog chansen och ville se en kvällssolbild från Holmö brygga. Nu har jag tyvärr inte varit där kvällstid än, men jag kan bjuda på några från vår egen strand. Nästan lika bra?

  

Smyger in denna oxå, tagen av min man en tidig morgon vid vällingvärmning.

 

Och så en på the grillmeister



Både Jensan och Moster önskade fler bilder på Malva och är det nåt jag kan leverera så är det just det!

 
Vi kurar framför brasan

 


Det finns INGET som är roligare än vatten! Här vid morfars fontän i Halland.

 





Mellanmål i gröngräset för några veckor sen, då det fortfarande var sommarvarmt...

 

Vi har som sagt varit i Halland en vecka och hälsat på Lilla Finastes mormor och morfar. Vilken lycka att även kusin Wilma, moster och Erik var där samtidigt! Vi hade det väldigt bra och skönt. Fantastiskt avkopplande att vara borta hos nån annan där inga projekt ligger och väntar på att bli gjorda. En hel vecka utan gnagande samvete ; )

Vi hade riktigt tur med vädret oxå. De senaste fem åren har det regnat non-stop i princip när vi varit nere och hälsat på på sommaren. Men i år hade vi flera soldagar och fick även till nån tur till stranden. Mamman har t.o.m fått lite färg på sin annars blekvita kropp (men den håller snabbt på att försvinna nu när det inte är solvarmt längre : (
Att ha en kusin som Wilma, det borde alla få vara med om! Hon har sitt absolut största fan i Malva som följde minsta steg och vink Wilma gjorde. Och de har lekt och lekt och lekt. Det är enormt roligt att se Malven med andra barn. Hon iakttar och lär sig och beundrar!
Förresten, måste ju skryta lite mer om min härliga systerdotter. Har ni sett att hon sitter uppe på vartenda Kappahl i hela Sverige?! Lilla modellen, va!


(bilden snodd från Linneas blogg)

Passade på att fota henne en del i Halland, här kommer en liten del av resultatet

 

 

 

När man är i Halland ingår på senare år automatiskt ett besök på Riccardos. Vet ni inte vad det är? Sveriges i särklass bästa glassbar! Fantastisk glass gjord på plats av de finaste råvaror. Även jag unnade mig en bägare och det funkade riktigt bra med magen, skönt.

 

(Vi har inte börjat ge Malva sötsaker än såsom glass, vetebröd, sylt m.m. Det är tydligen väldigt synd om henne för det, men hon själv tycker att riskakor och russin funkar hur bra somhelst!)

 

Men aaarrrgghhh!! Datorer! Nu när internet funkar så har helt plötsligt nåt låst sig så att jag inte kommer in bland bilderna. Hoppas inget är fel och att jag förlorar några bilder : ( Blir alltid så nervös när datorer strejkar...  eller så är det högre makter som tycker att jag borde gå och sova nu och det verkar ju inte vara en så dum idé.

Jag hör av mig igen en annan dag. Till dess, ha det bäst!

Kraaam


Kommentarer
Postat av: Farmor

Tack för fina och mysiga bilder både på Malva och Oxviken.

Njut av resten av sommaren i ert Paradis.

Kram Farmor

2010-08-13 @ 10:43:49
Postat av: Helena

Lycka när du uppdaterar bloggen och vi får följa ert liv och Malvas utveckling i bilder..

Längtar till vi ses igen!



Puss och Kram

2010-08-15 @ 12:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0