Första löprundan : )

Goddagens!

Igår hände det! Jag gjorde min första löprunda för året. Min första löprunda sedan jag var i 6:e veckan faktiskt! Och det gick jättebra  : ). (Nu är det din tur, Swiss! ; )
Jag tog det riktigt lugnt, precis som ett skolboksexempel. Joggade 30 sek, gick raskt 30-45 sek och tog bara en sjö, alltså ca 2,5 km. Jag har aldrig gått ut så lugnt tidigare, men jag vill göra det på riktigt denna gången så att jag tycker att det känns bra hela tiden så jag fortsätter över sommaren. Joggning är liksom det som lättast kan tränas uppe på landet. Jag hade bra ork hela vägen och avslutade rundan med lite backträning, eller rättare sagt jag sprang upp för den där branta vägen som går upp från Sjövägen (vet inte vad den heter)...
Hur som helst kändes det fantastiskt bra!! Härligt lagom varmt i kvällssolen och underbart att komma hemifrån och göra av med lite energi : ) Hade suttit inne hela dagen med en sjuk och klängig Snurpa, så det var väldigt välbehövligt.


  Joggingskor. Inte mina... mina är mycket snabbare!! ; )


Jag är nu så himla sugen på att anmäla mig till nåt/flera lopp framöver. Det är för mig den absolut bästa moroten, speciellt över sommaren då det är så lätt att tappa träningsmotivationen. Men vet jag då att jag har bokat in mig på ett lopp så "måste" jag ju få till träningen. Så, vilka vill hänga på?? Vem behöver motivation för sin träning och vill ha sällskap i arbetet inför målet? Bli inte avskräckta av ordet lopp, de flesta har även gå-grupper, så man behöver inte springa om man inte vill. Jag har hört vissa rykten om Vårruset : ) ... är det fler som vill hänga på det?
Åh, det vore så kul med lite sällskap! Synd bara att halva umgängeskretsen är gravida... ; ) Men ni andrafinns ju kvar!

Stor varm, energifylld kram

/Charlotta

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hallå kära Swiss! Okej, löparskor är inköpta, likaså löparbrallor. Jag sprider detta till alla som orkar höra så att jag får frågan ofta (om jag har sprungit alltså).. ;)Har dessutom satsat på tre nummer av tidningen "Hälsa". Här skall det tränas, här skall det inte behövas gömmas i vassen i sommar...men...idag köpte vi thaimat och då slank det ner ett glas rött..och då är det ju ingen idè...men EN ANNAN DAG :) Kram

2010-04-15 @ 19:25:13
Postat av: Hanna

Strålande kusin. Springer själv två gånger i veckan när det är snöfritt. 4,5 km. För mig har bästa sättet att komma igång är att få draghjälp av en granne. Lycka till

2010-04-15 @ 21:57:20
Postat av: Hanna

Glömde jag ska springa vårruset. Jobbet betalar vi kanske ses.

2010-04-15 @ 21:58:42
Postat av: Anna

Åh vad härligt det låter! Blir ju sugen nu när det är vår, men kan ju för tillfället knappt ta mig fram i snigeltempo... Synd att de flesta loppen efter sommaren är så långa, 5 km med barnvagnsklass i sådäe september/oktober borde annars ha kunnat funka! Du kan väl hojta till om du hittar något! KRRRAM Anna W

2010-04-15 @ 22:45:29
Postat av: åsa

om jag hade bott närmre så hade jag gärna hängt på! jag var ute och sprang ikväll för första gången på väldigt väldigt länge... har varit såå lat.

aja, skönt var det iallafall och fler joggingturer lär det bli! =) får kika in här och bli sporrad till fler pass=)

kram åsa

2010-04-15 @ 23:17:32
URL: http://gnizzel.blogg.se/
Postat av: Gustaf

Dax att uppdatera snart?

Det finns många hungriga läsare som vill se en uppdatering...

2010-04-29 @ 16:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0